Veelgestelde vragen

1.Producten

1.1 Zijn alle oorbellen nikkelvrij?

Ja! Al onze oorbellen zijn vrij van zware metalen zoals lood, cadmium en nikkel. Bijna al onze oorbellen zijn gemaakt van stainless steel, dit is ook nikkelvrij. Onder elk (bijna) product wordt het materiaal vermeld zodat je zeker kunt zijn dat je aan niets allergisch bent. Indien je toch een allergische reactie zou vertonen bij een van onze juwelen, stop onmiddellijk het dragen ervan en laat het ons weten.

 

1.2 Wat is polymeerklei?

Polymeerklei is een soort klei die zeer licht is, spatwaterafstotend, en een zeer goed zijn kleur behoudt. Kortom, perfect voor in juwelen. Hierdoor lijken sommige oorbellen nogal groot en zwaar, maar zwaar zijn ze zeker en vast niet. Ondanks dat polymeerklei waterafstotend is, raden we je af om ermee te gaan zwemmen en toch contact met water zo veel mogelijk te vermijden. Hierdoor zul je er het langste plezier van hebben.

 

1.3 Uit welk materiaal zijn de oorbellen gemaakt?

Bijna al onze oorbellen zijn gemaakt van stainless steel, wat het beste zijn kleur behoudt en hypo-allergeen is. Bij de productinformatie vind je uit welk metaal elke oorbel is gemaakt.

 

1.4 Hoe zorg je het beste voor je juwelen?

Zo heb je het langste plezier van je juwelen:

- Vermijd contact met water.

- Slaap niet met je juwelen aan.

- Bewaar ze op een droge plek.

- Sport niet met je juwelen aan.

- Vermijd contact met andere producten en cosmetica (parfum, lotion,...)

- Vermijd contact met scherpe voorwerpen

- Behandel je juweeltjes met zorg en liefde 

Bij elke bestelling krijg je een kaartje waar alles nog eens samengevat wordt.

 

1.5 Kan ik op maat gemaakte juwelen bestellen?

Natuurlijk! Al onze juwelen worden gemaakt wanneer jij ze besteld. We doen ons best om elk juweeltje helemaal aan te passen aan jouw smaak. Als je het toch net een beetje anders wil, aarzel dan zeker niet ons dit te laten weten. Gelieve er wel mee rekening te houden, dat de prijs hierdoor een beetje kan stijgen.

Ook kunnen we juwelen op aanvraag maken van bv. een foto. Stuur ons in dit geval zeker een berichtje! 

 

1.6 Kan ik zelf het paar gratis oorbellen kiezen?

Bij een bestelling vanaf €25 krijg je een gratis juweeltje. Wat voor soort (ketting, oorbellen,...) of het model kan je echter zelf niet kiezen.

 

1.7 Wat zijn de ringmaten?

Alle ringmaten vind je onder 'info' en dan 'maattabellen'. Wij werken met VS maten. Zie je je maat er toch niet tussenstaan? Contacteer ons dan! We vinden het belangrijk dat iedereen onze juwelen kan dragen, dus laat je zeker niet tegenhouden over een maat.

 

1.8. Kan ik mijn juweeltje ietsje groter/kleiner bestellen?

Natuurlijk! Alle juwelen worden op maat gemaakt, dus als je je ketting/armbandje/enkelbandje/ring ietsje groter of kleiner wilt, laat dit zeker weten! Houdt er wel rekening mee dat we een armbandje niet groter dan 25 cm en een enkelbandje niet groter dan 27 cm kunnen maken aangezien ze bedoeld zijn gedragen te worden als een armbandje of enkelbandje.

 

2. Verzending

2.1. Naar welke landen kunnen pakketjes verstuurd worden?

Momenteel kunnen we pakketjes verzenden naar de meeste landen van de EU.

 

2.2. Wat zijn de verzendkosten?

* Standaard:

 Binnen België: €3,50

Overige landen: €6,95

Deze verzending is via briefpost en is dus  zonder track&trace of verzekering. Het is op eigen risico.

 

* Homerr: levering aan een postpunt of servicepunt

 België & Nederland: €4,00-€4,50 (zonder of met verzekering tot €50)

 

* Met track&trace en verzekering (tot €100):

ZONE 1: België : €4,99

ZONE 2: Nederland, Duitsland, Luxemburg, Frankrijk: €9,95

ZONE 3: Denemarken, Italië, Polen, Oostenrijk: €13,95

ZONE 4: Finland, Portugal, Spanje, Zweden: €16,50

ZONE 5: Hongarije, Kroatië, Slovakije, Slovenië, Tsjechië: €18,80

ZONE 6: Bulgarije, Estland, Letland, Litouwen, Roemenië: €22,95

 

!!!Wij zijn niet verantwoordelijk en/of aansprakelijk voor vermiste of beschadigde pakketjes!!!

 

 

2.3. Wat is de levertermijn?

Wij proberen alle pakketjes binnen de week bij het postkantoor te krijgen. Vanaf dan hebben wij geen invloed op de levertermijn.

Standaard binnen België: 1-3 werkdagen

Standaard buitenland: 2-7 werkdagen (afhankelijk van lokale post)

 

Met garantie binnen België: volgende werkdag

Met garantie buitenland: 1-4 werkdagen

U ontvangt een e-mail/bericht als we het pakket op de post hebben gedaan.

 

Vanaf dat uw pakketje op de post is, kunnen wij er niets meer aan veranderen. Gelieve er ook rekening mee te houden dat de levertermijn kan variëren en niet altijd correct is.

Pakketjes worden pas verstuurd wanneer de betaling is ontvangen.

 

2.4. Mijn pakketje komt niet aan: wat nu?

Wij zijn niet verantwoordelijk voor verloren pakketjes. 

Indien u de verzendmethode met garantie gekozen hebt, neem contact op met de posmaatschappij, via hen loop de terugbetaling.
Indien de standaard verzendmethode werd gebruikt, kan er gezocht worden naar een oplossing, maar u bestelling zal niet door ons worden terugbetaald, noch de juwelen opnieuw verzonden worden. In vele gevallen komt uw pakketje later aan.

De levertermijn is niet altijd correct, wij hebben dit niet in de hand.

 

2.5. Wanneer wordt mijn pakketje verzonden?

Wij doen ons best om alle pakketjes zo snel mogelijk op de post te krijgen. Dit kan vertraging hebben door volgende factoren:

- De bestelling is nog niet betaald.

- Eén van/Het bestelde item is uitverkocht. U wordt in dit geval zo snel mogelijk verwittigd.

- Een onverwachte vertraging. (Wij houden u op de hoogte hiervan.)

- Indien er een andere reden zou zijn, laten we dit ook zo snel mogelijk weten.

 

2.6. Kan ik mijn bestelling wijzigen/annuleren?

Indien u nog niet betaald heeft, kan u uw bestelling nog annuleren/wijzigen. Vanaf er betaald is proberen wij uw bestelling zo snel mogelijk op de post te krijgen en kan deze dus niet meer aangepast/geannuleerd worden.

 

2.7. Hoe wordt mijn pakketje verpakt voor verzending?

Wij kunnen met trots mededelen dat je pakketje zonder plastic worden verzonden! Je juweeltjes worden verpakt in zijdepapier en (soms samen met een klein cadeautje) verstuurd in een (papieren/karton) mailer of doosje. Alle gebruikte materialen zijn recycleerbaar.

 

2.8. Kan ik mijn pakket terugsturen?

Om hygiënische redenen zijn retours niet mogelijk.

Terugbetalingen zijn enkel mogelijk indien:

- Het foute product naar u is gestuurd,

- De producten duidelijk beschadigd zijn aangekomen

Dit kan enkel binnen een bepaalde tijd.

 

 

 

 

Stond uw vraag er niet tussen? Neem hier contact met ons op:

Maak jouw eigen website met JouwWeb